GARANTIE EN RETOURNEREN

Garantie:
Easy Holland hanteert als uitgangspunt de standaard garantieperiode die door de fabrikant wordt gegeven op een product, tenzij anders is overeengekomen. Easy Holland kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een uitgebreidere garantieperiode dan welke is voorgeschreven door de toeleverancier. In principe werkt de garantie ook volgens de huidige EU-wetgeving: het betekent dat het eerste jaar gedekt is tegen de vastgestelde en onopzettelijke schade, terwijl het tweede jaar wordt verlengd om alleen onderdelen te dekken die niet aan slijtage onderhevig zijn. De garantie is geldig gedurende meer dan 2 jaar alleen op opgave van de producent. Mocht er onverhoopt toch een defect aan je product zijn, dan kun je bij diverse merken/ fabrikanten rechtstreeks terecht voor een snellere directe garantie/ service. Wil je de garantie afhandeling via Easy Holland laten verlopen, dan kan dat natuurlijk ook. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice klantenservice@gotdeal.nl. Voor alle producten die onder garantie aan de verkoper worden geretourneerd, wordt de volgende procedure gevolgd: (zoals aangegeven in de algemene voorwaarden)
– Eerst wordt het product getest om een mogelijk defect vast te stellen (als het werkt, wordt het gratis teruggestuurd naar de klant). Als kapot is, zal worden vervangen binnen 30 kalenderdagen of met hetzelfde gerepareerd of met een ander model nooit lager dan het vorige, gratis voor de klant.
– De klant stuurt het defecte product naar de verkoper, met de verzendkosten voor eigen rekening, naar ons magazijn in NL.
– Op verzoek is restitutie van de klant mogelijk door middel van een creditnota. Het is alleen mogelijk als het product niet binnen 30 kalenderdagen kan worden vervangen, rekening houdend met de waarde van de werkelijke goederen op het moment van aanvaarding van het verzoek, indien zo ver vanaf de datum van aankoop.
Natuurlijk zullen Easy Holland en klant communiceren over het probleem.

Retourneren / Herroepingsrecht:

Vanaf de dag dat je een product ontvangt, heb je als consument een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Wil je het product retourneren? Je hebt wettelijk 14 dagen de tijd om te beslissen of het product aan je wensen voldoet (herroepingsrecht). Als je het product wil retourneren gebruik hiervoor bij voorkeur het retourformulier dat u kunt downloaden onderaan deze pagina of vraag je een retouraanvraag (RMA) aan via “Mijn GotDeal”. Je krijgt per e-mail de retourinstructies en vervolgens heb je 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. We zouden het fijn vinden als u ook even een mail stuurt naar klantenservice@gotdeal.nl als u wilt ruilen of retourneren, zodat wij alvast op de hoogte zijn.

De producten moeten wel in nieuwstaat verkeren en compleet, onbeschadigd en ongebruikt zijn. Bekijk het product gerust zoals je dat in een winkel zou doen, maar zorg ervoor dat het in originele staat blijft. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Je draagt zelf namelijk het risico en de kosten voor de retourzending. Bewaar je verzendbewijs. Zo kun je een eventuele vermissing van je product claimen bij de bezorgservice. In geval van aanvaarding van het herroepingsrecht, vergoedt de handelaar binnen 14 dagen na de positieve verificatie volgens lid 4 van de algemeen voorwaarden het totale door de consument betaalde bedrag inclusief de standard verzendkosten. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Voor sommige producten geldt er geen herroepingsrecht voor jou als consument en die vallen onder de volgende uitzonderingen:

  • Verzegelde computersoftware, audio-cd’s of films, zoals dvd’s, waarvan u na ontvangst de verzegeling verbroken heeft

(bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, games);

  • Gepersonaliseerde producten (producten die speciaal voor jou gemaakt zijn);
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden, zoals in-ear headsets, headsets, tandenborstels, massage-, scheer-, of epileerapparaten, stijl- en krultangen, thermometers en VR-brillen waarvan de verzegeling/verpakking na levering is verbroken.

 

Wat is een verzegeld product?

Sommige producten – zoals scheerapparaten en tandenborstels – zijn verzegeld. Zo kun je beoordelen hoe het product eruit ziet en kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product ongebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.

Waardevermindering:

Bij producten die gebruikt, beschadigd, incompleet of zonder – indien redelijker wijze mogelijke – originele fabrieksverpakking retour gezonden worden, kan waardevermindering in rekening gebracht worden.